Денят ON AIR

Всеки делник от 19:15 часа
още

Богоявленски: Черните кутии на KGL9268 ще изключат спекулациите

Експлозия може да бъде причинена и от различни действия на борда, обясни експертът

03.11.2015 | 11:12 Редактор:
Богоявленски: Черните кутии на KGL9268 ще изключат спекулациите
Богоявленски: Черните кутии на KGL9268 ще изключат спекулациите

Авиокомпанията Когалымавия на падналия руски самолет A321 полет KGL9268 от Шарм-ел-Шейх в Египет за Санкт Петербург, Русия твърди, че машината е била наред, докато експертите са на друго мнение. Това обясни Александър Богоявленски в Денят ON AIR с Веселин Дремджиев. Според него всички тези информации са част от информационната война, която води в конфликта в Сирия, както и заради спекулациите, които тръгнаха веднага след катастрофата дали става въпрос за терорист акт или чисто технологичен проблем, свързан с пилотски грешки.

Лека полека отпадат потенциалните спекулативни версии защо е паднал руският самолет с 212 пътници на борда и 7-членен екипаж.

Експертът чака да се разчетат данните от черната кутия, въпреки че по думите му тя не дава отговор каква е конкретната причина, но помага спекулациите да намалеят до минимум и експертите да си свършат работата.

"Станахме свидетели на противоречиви информации и материали. Отначало се появи видеоклип, който показваше падането на някакъв самолет, но не може да твърдим, че това е той. Появиха се снимки от мястото на инцидента - от земята, от въздуха, а накрая от спътници. Постепенно отпаднаха различни версии - например, че самолетът е паднал директно в резултат от бързото снижаване и се е разбил на едно компактно място, но това беше опровергано - сега виждаме, че отломките са на друго място на разстояние около 5 км една от друга, а самата територия на претърсване е 12 кв. км. Това навежда везните, че самолетът се е разпаднал във въздуха." - коментира Богоявленски.

Водещият на Авиошоу обясни, че експлозия може да бъде причинена и от различни действия на борда. Той не изключва версията за бомба, но експлозия е възможна в системата на двигателя, въпреки че самолетът може да продължи на определена Крейсерска височина.