Средната класа, която търси качество, ще се върне към по-малките магазини
Пренасищането в големите търговски центрове е голямо, малките магазини се възраждат, твърди търговския консултант Любомир Гетов
10.04.2015 | 21:13
Автор: Петко Трухчев
Неизбежно е затварянето на някой от МОЛ-овете в столицата заради ниската покупателна способност на българина. Това прогнозира търговският консултант Любомир Гетов в предаването „Денят он ер“ с водещ Ивайло Лаков на 10 април 2015.
Според експерта твърде много търговски вериги проникнаха на пазара у нас в последните години. Не за всички има място, тъй като покупателната възможност на българите не е висока, обясни Гетов.
Като пример той посочи намерението на веригата с марките Billа и Penny market да се изтеглят от българския пазар, както и сливането на Piccadilly и Carrefour.
Още по темата
Груба грешка на чуждите търговски вериги на стъпването им у нас е воденето им от мотива, че сме на едно от последните места в ЕС по брой на търговски площи според гъстотата на населението.
Тези данни обаче не могат да се съпоставят с потребителските възможности на българина, заради ниските му доходи, твърди експерта.
Още по темата
От пренасищането както на хранителния, така и на пазара за мода, Гетов отчете и положителни тенденции.
В последно време малките магазини като че ли започнаха да се съживяват. Наблягат на по-качествени сегменти. Средната класа се преориентира да купува в такъв тип обекти, защото продуктите в най-големите вериги не са най-качествени.
Основните губещи са старите търговски брандове, които присъстват от дълго време на българския пазар. Те обикновено са в по-високия клас.
Като стимул за модния и технологичния пазар Гетов посочи нарастващото онлайн потребление, което се развива все по-мащабно в България.