fallback

Общински съветник: Шофьорите в градския транспорт не получават малки заплати

"Липсват може би едни 9 до 10 млн. лв. за качествен ремонт на част от автобусите", каза Пламен Данаилов

09.10.2024 | 21:15 Автор: Беатрис Младжова

Защо се стигна до протест на столичния градски транспорт и какви са изискванията на шофьорите?

"В началото на тази година отново протестираха транспортните работници за увеличение на заплатите. Тогава те поискаха 30% увеличение на заплатата и по-добри условия на труд. Получиха 15% увеличение и куп обещания. Условията на труд в гаража на транспорта са лоши и неприемливи. Това е вследствие на орязаните капиталови инвестиции, които трябва да се извършат. Има над 200 шофьори, които липсват, което е над 10% от личния състав на автотранспорта", заяви общинският съветник от "Има такъв народ" Пламен Данаилов в "Денят ON AIR".

Според него не е лесно да се разработи една бонусна система, но не е и ядрена физика.

"Ако някой ти обещае нещо и не го изпълни, е справедливо да му се разсърдиш. Те не получават малки възнаграждения, но даже и при тях няма достатъчно кадри. Човек би търпял лоши условия на труд ако възнаграждението му е достатъчно високо. Но когато му липсват и двете, става трудно. Транспортната рамка, която Терзиев, неговият екип и подкрепящите го общински съветници предложиха, беше изключително лоша. Тя доведе до това да се съберем на извънредна сесия да спасяваме двата наземни оператора - автотранспорта и електротранспорта. Тя доведе до това да няма автотранспорт и има към 4 млн. неизпълнени километри тази година", допълни Данаилов за Bulgaria ON AIR.

Нужни са средства и за ремонт

По думите му липсват средства за нови автобуси и за поправка на старите.

"Липсват може би едни 9 до 10 млн. лв. за качествен ремонт на част от автобусите, които не са в движение. Липсват няколко десетки милиона лева за инвестиции в гаражите. Инвестициите за гаражите са и да могат автомонтьорите да си вършат качествено работата за да пътуваме в качествени автобуси. Парите от държавата са по постановление на Министерския съвет. Транспортът е и социална услуга и трябва да има дофинансиране, защото се ползва и от учащи, и от инвалиди, и от пенсионери", коментира гостът.

Дългът на "Топлофикация София" може да надхвърли 2 млрд., категоричен е Данаилов.

"В момента заради неизпълнение на капиталовата програма в Столична община има много средства. Скоро дългът може да излезе над 2 млрд. Те са разделени между 800 млн. на двете дружества. Това е социална услуга. "Топлофикация" е в капана на бедността. Имаш определена социална услуга, която доставяш, но основният източник на енергия, която доставяш, е газът. И само за 2022 г. "Топлофикация" натрупа около 500-600 млн. лв. загуба, защото тогава цената на природния газ беше 70 лв. Имаше момент, когато се купуваше на 350 лв.", поясни той.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от Денят ON AIR
fallback