fallback

Абсурдно проектирани пътища у нас - най-дребната грешка да води до десетки пострадали

Коментар за тежката катастрофа на магистрала "Тракия" на Георги Гълъбов и Людмил Рангелов

15.08.2022 | 20:51 Автор: Ваня Кузманова

Как се стигна до поредната катастрофа на магистрала "Тракия"? 

"Човешки грешки се случват, затова е важно, когато се проектират пътищата, да се има предвид и човешката грешка", посочи експертът по пътна безопасност Георги Гълъбов в студиото на "Денят ON AIR".

"Доказателствата, които имаме за този пътен инцидент, показват, че наистина става въпрос за кратко разсейване. Най-вероятно вината е изцяло на водача. Законът предвижда от 1 до 6 години лишаване от свобода. Ако има усложнения при пострадалите, може да попадне в размери на наказание между 2 и 10 години", заяви адв. Людмил Рангелов. 

По думите на Гълъбов инфраструктурата би могла да помогне да не се обърне автобусът, но във всеки случай трябва да има наказание, защото на шофьора не му е работа да ровичка в седалките. 

"Половин година поне ще мине, докато се направи техническа експертиза. Би могло да се изиска като защита за водача, че там е трябвало да има поставена мантинела. Това може да стане в случай, че стандартите за един такъв път, изискват там да има мантинела", изтъкна адв. Рангелов. 

Пътният експерт коментира, че абсурдно е пътищата да са така проектирани, че най-дребната грешка да води до десетки пострадали. 

"Изненадан съм от големия брой лица, които шофират след употребата на наркотици. Младото поколение е отишло доста далеч в тази посока. Наказателната отговорност като размер на санкцията позволява да бъде достатъчно висока, въпросът е да се установява и прилага", посочи адвокатът пред Bulgaria ON AIR.

А Гълъбов заключи, че чадърът е опънат върху всички водачи на превозни средства, а не само върху тези, които участват в гонки. По думите му някои просто го правят с ясното съзнание, че нищо няма да им се случи.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Денят ON AIR
fallback