Математическа катастрофа ли са резултатите от седми клас?
"Това е ситуацията към настоящия момент - тъжна, математическа катастрофа за учениците, които в момента завършват седми клас. Не трябва да забравяме, че това е най-важният изпит за нашата образователна система. Държавните зрелостни изпити имат съвсем друга цел, техният смисъл е коренно различен", каза директорът на 119-то училище Диян Стаматов в София в студиото на "Денят ON AIR".
По думите му съдбата на децата в България се определя от тези външни оценявания в седми клас.
"Преди години - 2016 година, беше въведена системата за точковото оценяване. Причината беше проста, това беше годината, в която 40% от учениците имаха двойки. За жалост, влизайки в гимназия, тяхната подготовка по математика ще остане нестабилна, да не каже отрицателна, защото няма как да бъде наваксано нещо, което е пропуснато в 7-годишен период", добави Стаматов в ефира на Bulgaria ON AIR.
Според него бързо трябва да се актуализират учебните програми.
"Това е катастрофа в бъдеще време за цялата ни страна изобщо. Необходимо е часовете по математика да се повишат. На колектива предложих да увеличим часовете по математика с час, час и половина. И това ще го направим за 7 клас. Това е най-трудният предмет. А следващото нещо е актуализация на учебниците, те трябва много бързо да бъдат редактирани, за да са ясни за самите ученици", категоричен е той.
Стаматов сподели, че търсят учители по български език, математика, информационни технологии и английски.
"Темповете на истинските реформи в средното образование са много бавни. През изминалите 12 месеца нямаше ефективни промени в образователната система. За голямо съжаление те трябва да бъдат наваксани в следващите 12 месеца с много по-бързи темпове", подчерта директорът на 119-то училище.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК