Парите за пътищата продължават да бъдат горещ картоф в управляващата коалиция. Варианти за издължаване - няколко, единно решение - до момента никакво.
"Странно е, че предложението за издължаване към фирмите беше внесено в Народното събрание, това е законодателен орган. Прекратявайки договорите ноември месец, ние дадохме възможност от това лято да бъдат сключвани нови договори. Когато бяха изборите и се правеше коалицията, всички знаеха какво е състоянието в МРРБ. Бяхме дали нашите предложения за продължаване на промяната. На всички им беше ясно какво предстои. Какво има в МРРБ, какви са проблемите в пътната поддръжка и да си направи всеки сметка какво трябва да направи", заяви бившият зам.-регионален министър арх. Иван Шишков в студиото на "Денят ON AIR".
Той подчерта, че пътната поддръжка е голям проблем - не само финансов, но и това, че няма юридическа формула, по която да бъдат направени новите възлагания.
"Аз не очаквах да има такова забавяне. Проблемът идва от това, че има забавяне с 4 месеца, те поставиха всички в един тежък юридически казус. Лошото е, че мина толкова време, което поставя в тежка невъзможност и строителните фирми. Те са работили в тази среда, така са били поставени да работят, сега не могат да си получат парите. Ние бяхме искрени към тях. Имаше протести, ние се разбрахме с тях как да станат нещата, за да продължат по един нов ред. Защото основната им дейност е да строят пътища, което означава, че основният им възложител е държавата и затова трябва да се съобразяват с нейните правила", коментира зам.-министърът от служебното правителство пред Bulgaria ON AIR.
Арх. Шишков припомни, че проблемът не е в договорите със строителните фирми, а във възлагането.
"На места то десетократно е надвишило рамката на договора. И става тежък юридически проблем по разплащането. Зад текущите ремонти са стояли основни ремонти, на които единичната цена е много по-висока", уточни гостът.
И добави, че е време за анализ кое как е изпълнено, кое колко струва реално, не само на базата на договорите, които са надхвърлили финансовата рамка, а на база извършената работа и какво предстои като дейности.
"Има изключително тежък проблем - някой трябва да поеме отговорност как ще бъде оценен трудът на тези фирми и след това платен. Те не знаят какви пари да очакват. В момента се казва, че ще им се платят 50%, но не от какво. След анализа може да се окаже, че другите 50% не трябва да ги получават. За всяка фирма, за всеки ремонт е различно. Шаблонът 50% не трябва да се слага просто така. Трябва да се знае всеки ремонт какъв е, колко струва и да бъде изплатен", препоръча бившият зам.-регионален министър.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК