fallback

Какви са пречките пред строежите на АМ "Струма" и "Балкански поток"?

Коментар на геологът доц. Кирил Ангелов

25.10.2019 | 21:50 Автор: Василена Василева

Строителството на тунел "Железница" от АМ "Струма", както и на пътните участъци непосредствено преди и след него, започна. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Изпълнението е обособено в три части - тунела, пътя преди и след него, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в срока на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Междувременно стана ясно, че ЕК е изискала допълнителна информация за пътя през Кресненското дефиле.

"Отсечката в този участък е доста тежка заради геоморфоложките и геоложките условия, както и редица други климатични фактори, определящи изграждането на подобни съоръжения. А за съжаление, дори и след като вече тече крайната процедура за изграждането на т.нар. "източен вариант", по който ще мине пътят от Кресна за София, споровете по темата продължават", коментира в студиото на "Денят ON AIR" геологът доц. Кирил Ангелов.

По думите му става въпрос за стотици милиони левове. А под натиска на екоактивистите, с цел опазване на околната среда, се е минало през редица варианти. 

"Колкото повече се отлага строителството на подобни съоръжения обаче, толкова по-скъпи стават те", категоричен бе геологът.

Той подчерта, че след пожара на АМ "Струма" условията за строеж ставали все по-сложни.

Пред Bulgaria ON AIR доц. Кирил Ангелов коментира още темата "Балкански поток" и срока за изпълнението му.

"Балкански поток" може да бъде изграждан в различни участъци от различни изпълнители. Проблеми безспорно ще има. Ако е налице добра строителна организация обаче, посочените срокове могат да бъдат спазени", каза гостът в студиото на Ганиела Ангелова.

Енергийният ни министър Теменужка Петкова обяви, че "Булгартрансгаз" е платила аванс от 250 млн. лв. за "Балкански поток". По думите ѝ има две опции за финансиране на газопровода - строителят "Аркад" да осигури заем или "Булгартрансгаз" да потърси финансиране след построяването на първите 308 км. 

Газопроводът трябва да бъде завършен през първата половина на 2020 г. заради забавяне на обществената поръчка за строителството му.

Вижте повече във видеото!

Харесайте Facebook страницата ни ТУК  

 

fallback
Още от Денят ON AIR
fallback