България има нужда от системен подход, за да разреши проблема с войната по пътищата. Администрацията би могла да внедри най-добрите европейски практики, но за сега ѝ липсват експерти, които да се заемат с тази задача.
Това стана ясно от думите на председателя на УС на Института по пътна безопасност Богдан Милчев в "Денят ON AIR".
"План за действие няма. Планът за действие трябва да има срокове, задачи и кой е отговорен за изпълнението им", посочи той.
"Всеки ден получаваме от цялата страна сигнали за сбъркана организация на движението. Това говори за няколко неща. Първото е, че налице е много голяма некомпетентност на тези, които създават организацията. Второто е безхаберие", каза Милчев.
За да се подобри движението на пътя, според Милчев, трябва да бъде направена инспекция на всички опасни места, които да бъдат коригирани. Той посочи, че това би могло да се случи с поставянето на инженерни съоръжения на места където шофьорите правят едни и същи грешки.
"Законите са само елемент от цялата транспортна система. Когато те са адекватни, тогава те ни помагат и знаем какво следва. Хаосът в законодателството ни обаче е огромен", посочи Милчев пред Bulgaria ON AIR.
По отношение на контрола от страна на "Пътна полиция", той смята, тя не може да приложи по-голям контрол от този, който осъществява в момента, тъй като разполага с ограничен ресурс.
В тази връзка Милчев сподели, че трябва да бъде променен целият административен процес. Когато пътният полицай констатира нарушение, да има неизбежност на наказанието. Гостът на Ганиела Ангелова напомни, че 50% от нарушителите не си плащат глобите.
У нас има необходимост от системен подход, който очевидно няма кой да създаде, смята той.
"Нямаме подготвени експерти, които да застанат пред българското общество и да кажат истината", посочи Милчев.
Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК