Денят ON AIR

Всеки делник от 19:30
още

Образователната система у нас развивала умения за зубрене у учениците

Директорът на столичното 51-во училище коментира резултатите от матурите през 2019 г.

24.06.2019 | 21:03 Редактор: Ралица Братанова
Образователната система у нас развивала умения за зубрене у учениците

Резултатите на държавните зрелостни изпити по български език и литература при дванайсетокласниците тази година са най-ниските, откакто беше въведен изпитният формат. Четвъртокласниците в страната пък получиха високи оценки на националното външно оценяване и това е тенденция, която се запазва от години.

Според статистиката обаче не малка част от учениците са функционално неграмотни. Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" Асен Александров коментира причините за това в студиото на "Денят ON AIR".

Според него Министерството на образованието прави добра стъпка, като усложнява матурите, защото по този начин се изследват възможностите на учениците да разбират текстове, но тъй като те не са подготвени за този формат, резултатите са по-ниски. 

"Ако не се дава това нещо на матурите, учениците няма да са подготвени за него. Те са много прагматични. Не учат за обща култура, а за да си вземат изпитите. Когато виждат, че простото заучаване на автори не върви, ще започнат да мислят, че трябва да развиват и други качества и умения", обясни Александров.

По думите му чрез образователната ни система, не се развиват важните умения у децата, а умения за зубрене.

Александров е на мнение, че ДЗИ-тата трябва да бъдат на две нива, защото хорариумите по определени предмети са различни във всяко училище.

Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" коментира и тенденцията учениците масово да посещават частни уроци, за да влязат в учебно заведение.

"Каквито и да са учителите в едно училище, ходенето на частни уроци е социален феномен. Родителите искат децата им да имат предимство", заяви Александров пред Bulgaria ON AIR.

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК