Денят ON AIR

Всеки делник от 19:15 часа
още

Експерти: Санкциите за шофьори стават все по-големи, но жертвите на пътя не намаляват

Йонко Иванов и Христо Радков коментираха причините за пътния травматизъм

31.05.2019 | 20:55 Редактор: Ивайло Николов
Експерти: Санкциите за шофьори стават все по-големи, но жертвите на пътя не намаляват

Вчера режисьорът Георги Дюлгеров беше блъснат от кола, докато карал колелото си, а шофьорът избягал. Днес 15-годишно момче изгуби живота си, след като беше блъснато от кола на кръстовище в София.

Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, беше категоричен пред камерата на Bulgaria ON AIR, че подобна статистика никога няма да бъде прекъсната у нас, докато всичко в страната ни е само "игра на думи".

Така той определи все още чаканите нови закони, които да заместят остарялата нормативна уредба, която регламентира движението по пътищата.

"Беше пълна пушилка, че ще се направят нови три закона, които да изместят стария, които трябва да са много актуални, да бъдат приложими и на базата на това, което ще вменят в обществото, ще намалее и травматизма по пътя. Третият закон дори не е излязъл", посочи Иванов.

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите пък каза, че нови санкции и завишаването на старите за шофьорите очевидно не действа за намаляване на жертвите по пътищата, защото тяхната бройка не е намаляла.

Радков подчерта, че само у нас се свалят номерата на автомобил и се взимат книжки за неплатена глоба, без значение дали си уведомен. Той нарече това тормоз върху водача.

"Не беше правилно да качваме санкциите и да въвеждаме нови с цел да намалим травматизма. Имаме на година между 15 и 20 хиляди свалени номера на автомобили. Отиваме да регистрираме на ново в КАТ, това значи, че пак плащаме на държавата, но всичко това е насочено към приход за държавата, а не към пътна безопасност", настоя Христо Радков в студиото на "Денят ON AIR".

Експертите бяха категорични, че у нас много неща за сгрешени, когато става въпрос за пътен травматизъм. Йонко Иванов посочи, че у нас се строят пътища, но хората не могат да шофират.

С Христо Радков бяха категорични, че очакват работата на новата Агенция за пътна безопасност, но не са сигурни кои ще са експертите там.

Експертите посичаха още нещо много ясно, а то е, че не са виновни само шофьорите или тяхното обучение за многото жертви по пътя.

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК