Денят ON AIR

Всеки делник от 19:15 часа
още

Българинът все още бил далеч от средното ниво на европейския активен потребител

Такова е мнението на председателя на КЗП Димитър Маргаритов

07.05.2019 | 20:39 Редактор:
Българинът все още бил далеч от средното ниво на европейския активен потребител
Българинът все още бил далеч от средното ниво на европейския активен потребител

Натрупването на много почивни дни по Великденските и Гергьовденските празници даде предпоставка за нарушения в сферата на потреблението. Постъпиха ли много жалби в Комисия за защита на потребителите? Отговор дава нейният председател Димитър Маргаритов.

"Прави впечатление, че няма много голяма амплитуда в броя на сигналите, които сме получили, в сравнение с това, което текущо се случва тогава, когато няма толкова празнични дни. По Великден получихме около 40 жалби по интернет, 30 по денонощния телефон и малко повече по Гергьовден. Нямаше по-различни засегнати теми в оплакванията", сподели гостът пред Bulgaria ON AIR.

По думите му трябва да се дава гласност по медиите на такива нарушения, за да може и хората да са по-запознати с правата си. Маргаритов поясни, че рекламацията става като се подаде сигнал до институцията, предостави се касова бележка, етикети и снимков материал на продукта. А на база на това се санкционират нарушителите за нелоялна търговска практика.

"Все още сме далеч от средното ниво на европейския активен потребител, според проучвания на Европейската комисия. По-малко от 50% от българските потребители са склонни да реагират, ако усетят, че има нелоялност към тях", посочи още председателят на КЗП. 

Той допълни, че най-склонни да реагират на нередности са младите хора. На последно място се причисляват хората в активна възраст, които имат по-малко свободно време.

Измамите при туроператорите ставали по-малко, а потребителите трябвало да се информират добре, преди да изберат конкретна агенция и да не се доверяват сляпо на лъскавите картинки и описания.

Маргаритов посочи пред Ганиела Ангелова, че за изненада, по празниците не е постъпила нито една жалба за храна. 

А относно развитието на изкуствения интелект, той е на мнение, че навлиза бързо във всички сфери, включително и при обслужването.

Вижте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК