Още седем души получиха обвинения за катастрофата с 20 жертви край Своге. Жителите на града обаче не са удовлетворени, защото според тях при липсата на ефективни присъди не се поема реална отговорност.
Взеха ли си институциите поука от тежката катастрофа - коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
"Оставките в България отдавна не са морален акт, а акт на отчаяние. Най-тежкото нещо е, че всички, които подават оставка, го правят с високо вдигнати глави. Когато подаваш оставка и не се чувстваш виновен, е по-лошо", смята Богдан Милчев.
По думите му всички нови кадри, които идват на мястото на старите, мислят по същия начин. Според него те са част от администрация, която се съпротивлява срещу промяната, а ние имаме нужда от нов подход.
Той коментира, че вината не е у тези, които подават оставки, а в начина на мислене на отговорните лица.
"Първото, което трябва да се направи, е спешен одит на цялата ни транспортна система, свързана най-вече с организацията на движение. Пътищата ни не са обезопасени", посочи Милчев в "Денят ON AIR.
Той смята, че има проблеми с контрола, обучението и образованието в сферата на пътната безопасност.
Според Богдан Милчев МВР трябва да направи акция върху организацията на пътищата ни - дали знаците, маркировката и мантинелите са на мястото си.
"Ако ги няма, не да пише предупредителни писма - глобата е до 7 000 лева. Нека глоби 10 пъти един кмет на община, нека да глоби шефа на АПИ", коментира специалистът пред Bulgaria ON AIR.
Богдан Милчев коментира и катастрофата с Лютви Местан, която му коства книжката заради причиняване на смърт по непредпазливост.
"Следващата седмица очакваме да бъде готов докладът. Не правим разследване, изследваме средата на тежки катастрофи и търсим какво можем да подобрим", обясни той.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК