Днес отбелязваме Световния ден на потребителите. Той е обявен официално от ООН през 1983 г., а първият закон е въведен в САЩ още през 1963 г.
"Всичко стана случайно. Тъкмо бях завършила, бях в радиото и мои преподаватели са ме предложили, след като от Комисията за защита на потребителите са се обадили, че имат нужда от PR. Всеки казус е свързан с лична история. Когато човек има проблем, за него е най-важно да го реши", сподели създателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова в съботното издание на "България сутрин".
Тя е категорична, че трябва да се информираме и да знаем какви са правата ни.
"Имало е случаи, в които решението изглежда елементарно, но пътят се оказва доста дълъг. Тук се действа на принципа на медиацията. Обяснява се на хората какви са им правата и ако комуникацията не е успешна, се насочват към конкретните институции, които могат да извършат проверка", допълни Руменова за Bulgaria ON AIR.
Когато успееш на помогнеш на някого, е огромно удовлетворението, отбеляза тя.
"Платформата съществува от 2,5 години и напоследък виждам как хората са достатъчно запознати с правата си, но имат нужда от подкрепа. 99% от личното ми свободно време е посветено на това да се опитвам да помагам на хората да решаваме техните казуси, да търся информация и се опитвам максимално бързо да я предам", каза още гостът.
По думите на Руменова дигиталната грамотност трябва да бъде национална политика.
"От една страна хората се запознават все повече със своите базови права, от друга обаче пазарът вече е толкова динамичен и сложен. Има случаи, в които се предлагат по телефона продукти за здравето, но не знаем кой стои зад телефона. Изкуственият интелект все още не е достатъчно развит да разговаря с нас, но не всички живеят в информационните масиви", изтъкна тя.
Гледайте целия разговор във видеото.