България сутрин в събота и неделя

Всеки уикенд от 09:30 до 10:30 часа
още

Банковият служител никога не скучае, трябва да бъде и психолог в работата с клиенти

За успеха водещо е желанието за работа, сподели Албена Керанова

29.09.2024 | 10:08 Редактор:

Все повече млади хора се насочват към работа като банкови служители. Албена Керанова е завършила специалност "Финанси" в УНСС, докторант е във Висшето училище по застраховане и финанси и от 20 г. е в банковата дейност. Тя потопи в банковата сфера Виктор Дремсизов в новия епизод на "Професионалистите".

"Работата на банковия служител е разнообразна. Трябва да си честен, лоялен, коректен, да уважаваш конкурентите си, да се грижиш за интересите на клиентите си и за репутацията на банката. Преди 20 г. се увлякох в работата в банката и до ден днешен идвам с желание на работа", сподели Албена Керанова в неделното студио на "България сутрин".

Съветът ѝ към младите хора е да ходят с желание на работа. А това започва с осъзнаването какво желаят. 

"Банковото дело е желано сред младите хора. Започва се от позиция касиер - специалист продажби и обслужване. Продуктите на банката са с широка гама, започва се от началото на стълбицата, стъпка по стъпка ставаш по-уверен и колегите те гледат с по-голямо уважение", даде насоки в професията банкерът.

На интервюта за работа тя се е сблъсквала с хора, които имат силно желание за работа, но нямат потенциала да я извършат. Сред важните умения при подбора на кадри е правилната преценка.

Банковите служители трябва да бъдат и психолози

"Много е важно да имаш правилните служители, да умеят да говорят с хората, много е важен човешкият ресурс. Клиентите са ни с добър профил, но и служителите ни са добри", подчерта Албена Керанова.

В ефира на Bulgaria ON AIR тя обясни за всички банкови клиенти, че с тях работят само професионалисти и винаги има втори контрол, който е задължителен при отпускането на кредити.

"Важно е да са прозрачни условията, затова и нашата репутация е доста добра. Не е необходимо да правим допълнително мотивиране на клиентите, нашите служители успяват да ги обяснят правилно - затова имаме ръст на всякакви продукти и клиенти", с удовлетворение от резултатите в работата разказа Албена Керанова.

И отново подчерта - Банковото дело не е само математика, на първо място е желанието. 

Гледайте целия разговор във видеото.