България сутрин в събота и неделя

Всеки уикенд от 09:30 до 10:30 часа
още

Георги Милошев - учителят, който гори в биологията

"Учителството не е просто професия, аз съм учител и по душа", казва той

25.08.2024 | 10:10 Редактор: Йоана Великова

"Детската ми мечта беше да стана учител, винаги съм го искал. След това избрах да уча молекулярна биология и пътят ми предразполагаше научна кариера, но аз реших да сбъдна детската си мечта напук на моите родители, приятели и колеги. Като станах учител намерих мястото си и знаех, че това е нещото, което исках да правя. Вече пет учебни години преподавам биология”, разказа за своя професионален път учителят Георги Милошев в неделното издание на "България сутрин". 

Той има ярък спомен за първия си час. Прибрал се е от Младежки обмен в Унгария и е влязъл в класната стая с куфара. Спомня си, че разговорът с учениците е тръгнал гладко и е разбрал, че преподавателската дейност е неговото призвание.  

Какво се крие зад учителската професия?

"Учителството не е просто професия, аз съм учител и по душа. Когато преподаваш наука, а биологията е много сериозна наука, подготовката за всеки един час отнема време, Няма как да влезеш в час без преди това да си се запознал с нещата, които предразполага урокът. Подготовката за един учебен час е трудоемък процес, за който знанията, придобити в университета, помагат, но със сигурност твоят индивидуален прочит на нещата много улеснява работата на един учител. Аз не работя работата си, защото все още нямам навика да казвам, че отивам на работа. Аз казвам, че съм на училище. Биологията е наука, която постоянно се променя и последната информация трябва да се провери, преди да се поднесе на учениците. В днешно време те много търсят и много четат и ако има нещо, което не отговаря на истината, това би злепоставило мен”, заяви учителят пред Bulgaria ON AIR. 

Един от факторите зад успехите на учениците на Георги Милошев е, че училището, в което преподава, му дава пълна свобода. 

Какво най-много затруднява учениците?

"Във всеки клас, в който вляза, разбирам по погледа дали един ученик разбира нещата, които учи. Най-трудни за учениците са процесите на клетъчно равнище и биохимията, генетиката за тях е интересна, защото изчисляват проценти и вероятности. Анатомията също им е много интересна, но биохимията им се опъва и там се опитвам по-скоро с различни видеа да им обяснявам процесите, които протичат в клетката, дори с различни приложения за телефон го правим”, каза още Милошев.

Целия разговор гледайте във видеото.