България сутрин в събота и неделя

Всеки уикенд от 09:30 до 10:30 часа
още

От всеки курсист ли става шофьор?

"Никога не можеш да кажеш на курсиста, че от него няма да стане шофьор", каза автоинструкторът Красимир Георгиев

11.08.2024 | 10:05 Редактор: Йоана Великова

"По време на първия урок в шофьорските курсове курсистът сяда отдясно, за да можем аз и моите колеги да обясним как се заема правилният стоеж зад волана. Това е нещо, на което почти никъде не му обръщат внимание, но е много важно, защото от правилния ортопедичен стоеж зад волана зависи кога ще настъпи умората при по-продължително пътуване. При възникване на ПТП, когато стойката е правилна вероятността да се стигне до най-тежкото е по-малка. Тялото от кръста нагоре и от кръста надолу трябва да образуват приблизително 90 градуса, трябва да има лека свивка в коляното, кракът не трябва да е изправен, не трябва и да е под прав ъгъл”, обясни автоинструкторът Красимир Георгиев първите стъпки за един бъдещ шофьор в неделното издание на "България сутрин". 

Въпреки твърдението на някои хора, че предпазният колан не е толкова полезен, Георгиев смята, че коланът е нещо изключително важно, полезно и необходимо.

Паркирането не се научава само на полигон

"Ползата от полигоните е да потеглим, да спрем, да завием, да усетим волана, спирачката и газта. Трябва да можем да владеем автомобила, движейки се на заден ход поне 80-100 метра само на странични огледала и когато това вече го можем излизаме в градски условия и паркирането се получава. В момента най-сигурният начин да не се научим да паркираме е ако се учим само на полигон, защото на полигон трябва да се научим да се движите на заден ход, а самото паркиране, когато сме усетили автомобила какво правим назад, се извършва в истински действителни условия - на улицата, в паркинга на мола, пред големия супермаркет, пред блока, в малката квартална уличка, защото утре няма да паркираме само на полигон”, каза автоинструкторът пред Bulgaria ON AIR. 

Става ли от всеки желаещ шофьор?

Според Красимир Георгиев часовете практика са прекалено малко, но е нормално да бъдат определена бройка, която да позволи едно спокойно обучение без пропуски, без съкращаване на учебните програми и упражнения. 

"Първото правило, което аз спазвам е търпение, търпение и пак търпение. Търпението е в основата на всеки голям успех. Второто правило е, че при теб никога няма да дойде човек, който може, следователно грешките, които допуска не трябва да ни нервират, а трябва да те амбицират и трябва да ти дават импулс да докажеш, че тези грешки ще изчезнат. И последното правило: никога не можеш да кажеш на курсиста, че от него няма да стане шофьор. Това е все едно да кажеш на някой тежко болен, че няма шанс да живее”, заяви автоинструкторът.  

Гледайте целия разговор във видеото.