"Точно тази професия е едно перфектно въведение в авиацията, след това имате куп възможности за развитие в сферата. Цялото обучение трае няколко седмици до месец, като включва практическа и теоретична част. Едно от основните задължения е да можеш да плуваш, защото в случай на аварийно кацане във вода, трябва да можеш да плуваш, да помогнеш на пътниците да стигнат до спасителните лодки. Английският също е неизменна част от професията", каза стюардът Кристиан Асенов в неделното издание на "България сутрин".
Всеки, избрал тази професия, трябва да премине през доста изпити и да е запознат с теорията.
"Част от обучението включва тест за плуване. Учи се повече теория. Трябва да си запознат със същността на самолета, със самата професия, да знаеш как да реагираш в дадена ситуация, когато си го научил, знаеш как да реагираш на момента", коментира Асенов пред Bulgaria ON AIR.
Според него професията е много по-различна на теория, отколкото на практика.
"Притеснението няма как да изчезне. Най-притеснително в началото е, че това е нова среда, нещо ново за теб и ще ти трябва време да свикнеш със средата. Докато посрещаме пътниците, следим и за невербални знаци на притеснение, изнервеност, тъга и трябва да знаем как да помогнем на тези пътници", посочи още стюардът.
Асенов възприема по различен начин професията преди да започне да практикува. Впоследствие открива, че не е лесно начинание.
"На всеки 5 години минаваме медицински прегледи, които следят нашето здравословно състояние, защото трябва да сме в топ кондиция, за да изпълняваме задълженията си на борда. Преди да започна тази професия бях с нагласа, че не е толкова сложно, но когато навлязох в нещата, въобще не е лесно. Има множество изпити", поясни той.
Гледайте целия разговор във видеото.