Д-р Ваньо Везиров е основател на стартъп, който се занимава с принтиране на 3D персонализирани медицински импланти с добавена и виртуална реалност. Той разработва най-точния модел на човешки череп в света - "Оскар".
"Черепът е направен по компютърна томография на истински пациент и е принтиран от специален полимер, който в момента се използва в 3D принтерите. Можем да принтираме и всички други кости в човешкото тяло. Един череп се принтира за 36 часа", каза д-р Везиров в неделното издание на "България сутрин".
Според него голяма част от медицинските университети страдат от един проблем в обучението - нямат възможността да се обучават върху истински кости и черепи.
"Вследствие на което започнахме да разработваме 3D принтирани модели, които вече се използват в 7 университета в Европа. Най-голямото предимство е, че вече може да вземеш черепа вкъщи и да имаш цялата костница. Разработили сме приложение за добавена реалност върху черепа. Можем да принтираме и патологична анатомия. Може да се принтира всяка фрактура и да се тренират операции", подчерта д-р Везиров за Bulgaria ON AIR.
Плътността на принтирания модел може да се променя, стана ясно от думите на госта.
Методът на доктор V
"В последните 5 години давам частни уроци по биология. Голям част от учениците не могат да влязат да учат медицина само със знанията от училище. Успях да разработя собствена методология на преподаване, която кръстих "Методът на доктор V" - помага ти да за 6 дни да научиш материал, който се преподава една година в училище", обясни д-р Везиров.
Той е на мнение, че колкото си по-ангажиран към даден предмет, толкова повече информацията може да остане в дълготрайната ти памет.
"Над 380 ученици от началото на година са преминали през наши обучения и над 40 са в едногодишното ни обучение", отбеляза д-р Везиров.
Зависимостта на децата от екраните
"Важно е как, кога и по какъв начин използваме екраните. Възможно е да се развие зависимост при определени групи деца. Катастрофално е взаимодействието на екраните с деца на по-малко от 3-4 години. Забавя развитието и голяма част от децата не успяват да проговорят", алармира д-р Ваньо Везиров.
Той завърши с тезата, че обучението е спонтанен процес и не трябва да го вкарваме в рамки на папагалстване и възпроизвеждане на информацията. Д-р Везиров смята, че теорията трябва да се просмуква през пръстите на практиката.
Гледайте целия разговор във видеото.