fallback

Как се създава голяма козметична компания и защо жените са по-успешни?

"Основната ми задача е да извадя най-доброто от всеки един, който работи при нас", сподели Силвия Павлова

13.07.2024 | 10:10 Автор: Вяра Димова

Силвия Павлова е изучвала тънкостите на мениджмънта в седем университета по целия свят. Днес е успешен предприемач с над 15 години опит зад гърба си, участвала в ключови международни проекти на три континента.

През 2014 година създава бранда "WoodenSpoon", който днес се продава в 36 държави и има 10 международни отличия за качество и иновация. В края на 2021 година компанията ѝ получава една от най-престижните награди в България – "Най-иновативна компания на годината", връчена от президента на Република България – Румен Радев.

Силвия успява да вдъхне живот на 30 марки в хранителната и козметичната индустрия само за последните 5 години.

"Всичко при нас започна от женска злоба - страшна двигателна сила. Когато се родиха децата ми, разбрах, че няма продукти за тях. Когато обръщах етикетите, за да видя какво има на самата козметика, не можах да намеря достатъчно чист продукт. Започнахме с 5 продукта. Събрахме всичките си спестявания, стартът ни беше с 5 000 лв. Беше компанията на хората, които търсят такива неща", сподели Павлова в съботното издание на "България сутрин".

Мъжете също са важна част от бизнеса, но жените създават финия детайл, смята създателят на козметична компания. 

"Жената е по-успешна в козметичния бранш. Усещането, че си полезен, е незаменимо. От университетите научих, че най-ценното е умението да говориш с хора. Моята основна задача в компанията е да извадя най-доброто от всеки един, който работи при нас. Аз съм непоправим оптимист. Успявам да отделя време и за мен", каза Павлова пред Bulgaria ON AIR.

От компанията получават имейл от кралското семейство - покана за разговор, която първоначално решават, че е шега.

"Мислехме, че няма няма как да е истина. Решихме, че ще отговорим на имейлите, за да се позабавляваме. Поканиха ни на среща в Лондон. Там ни посрещнаха кралският кореспондент и издателят. Притеснявах се, защото има протокол. Представляваш компанията, но и държавата. Ние сме единствената българска фирма в тази книга. Искаме да сме еталон в бизнеса в България. Голямата мечта е да пуснем 4-дневна работна седмица. Работата никога не трябва да е за сметка на семейството и личните стремежи", коментира Павлова, която сподели, че извън работата обича домакинството и кулинарията.

Герои не се създават в мирно време и най-големият тест за една компания е, когато има сътресение, категорична е тя.

"Винаги трябва да си честен", посъветва още Павлова.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от България сутрин в събота и неделя
fallback