fallback

Малките партии работят като по учебник и успяват да влязат в НС

Здрависването от врата на врата работи, смятат Пепи Димитрова и доц. Александър Христов

28.10.2024 | 11:25 Автор: Деси Николова

Успехът на по-малките формации в кампаниите показва, че не е нужно да се разполага с голям бюджет или утвърдена репутация.

"Величие" бяха обречени и бяха в ситуация, в която всички си мислехме, че са мъртви. По време на кампанията те направиха това, което се прави по учебник. Ходеха по места от къща на къща и се здрависваха с хората. В кампанията, ако се здрависаш с 1000 човека, със сигурност ще влезеш в парламента. Те го направиха", заяви PR експертът Пепи Димитрова в студиото на "България сутрин". 

Тя подчерта, че ефективността на тази стратегия е свързана с личния контакт с избирателите, като припомни силата на физическото присъствие, познато още от кампаниите на Цветан Цветанов, който посещаваше всеки град и се запознаваше с хората лично.

Според Димитрова тази тактика е своеобразен стандарт в политическата комуникация и напомня за важността на прякото общуване с хората, дори и във време на доминиране на дигиталните платформи. Това е изпитан модел, който напоследък бива изместван от опита да се събират маси чрез социални мрежи, но той доказва своята сила, когато партиите решат отново да се насочат към теренната работа.

Пред Bulgaria ON AIR доц. Александър Христов обърна внимание на умението на по-малките политически формации да се учат и бързо да се адаптират към динамичните условия на съвременната политическа комуникация.

"Всички, особено малките, се учат. Със сигурност не е толкова трудно това, което правят, но е въпрос на осъзнатост. Да отидеш, да запалиш някакви хора, да знаеш точно кои хора да запалиш и да владееш комуникацията. Всичко става все по-лесно", посочи гостът.

Доц. Александър Христов отбеляза, че по-големите и утвърдени партии също започват да следват подобни модели, като се насочват към таргетиране на специфични групи, но често подценяват важността на вдъхновяващите и лични послания. Той смята, че опитът да се комуникира само с цифри и бюлетини (като номер в списъка) невинаги е успешен, особено за новите или по-малките партии, които трябва да се отличават с креативност.

Гледайте целия разговор във видеото. 

fallback
fallback