Къде грешат политиците в посланията си в Интернет?

Георги Малчев, Георги Марчев и Цветомир Цанов казаха как се използват платформите от политиците

27.10.2024 | 18:32 Редактор:

Как политиците насочват посланията си и стигат ли до повече хора в интернет пространството?

"Социалните мрежи, с всяка микроинтеракция, ни слагат етикети. Ако в Meta имаме етикети за много интереси, много реклама, в TikTok, ако някой даде един сигнал, че нещо го интересува, ще бъде засилено в пъти повече, отколкото в другите мрежи. Ако имаш лидер, който да може да каже ясно и структурирано нещата, е доста по-лесно. При по-активните страници на политици е много по-трудно да махнеш частта с хейт и трол, което трудно може да насърчи идеята за комуникация. Много повече работи, ако имаш много послания за различни аудитории", заяви експертът по дигитален маркетинг Георги Малчев в специалното изборно студио на Bulgaria ON AIR "Денят на избирателя".

Според журналиста Георги Марчев в TikTok са много от младите избиратели и някои от партиите успешно, други не толкова, успяват да стигнат до тях.

"TikTok се оказа, че работи по-добре в активирането на действия в живия живот, отколкото Meta. За разлика от останалите социални мрежи, китайската платформа успява да задържи вниманието на потребителите. Един човек може да прекара там в пъти повече време, отколкото в друга. Много добре съумяват да задържат вниманието на хората, които влизат в нея. Силната журналистика, която да задава въпроси, е силна част от демокрацията и когато журналистът или медията не се чувстват защитени, се стига до притеснения за свобода за словото, каквито у нас има", коментира той.

По думите на съавтора на подкаста "2-200" Цветомир Цанов, на тези и на предишните избори има протестен вот.

"Това, което дават подкастите в тази политическа кампания, е нещо, което виждаме в последните 1-2 години, че се случва в интернет. В САЩ Тръмп направи нещо грандиозно като присъствие във всички големи подкасти. В България политиците осъзнават, че подкастът е нелоша платформа, където ако нямат какво да крият и са искрени, могат и два часа да разговарят с някого. Когато избирателят види, че един политик се аргументира добре в продължение на два часа, много по-близък е контактът", поясни гостът.

Гледайте целия разговор във видеото.