Остават няколко дни до седмите предсрочни избори на 27 октомври. Партиите тръгнаха към вота отново без силна кампания, а с кратки слогани и видеа в социалните мрежи, насочени към евентуалните им избиратели.
"Оказа се, че не е толкова лесно да открием техните девизи и техния слоган, с който влизат в кампанията. Може би това се дължи на факта, че изборите твърде често следват един след друг и в пространството сме залети от много слогани и много девизи. Не им е лесно и на колегите, които работят в кампаниите", коментира специалистът по публична реч доц. Валерия Кардашевска в студиото на "България сутрин".
Медийният експерт доц. Георги Лозанов посочи, че политическите послания често са клиширани и не провокират реакция. Според него слоганите трябва да предизвикват интерес и да предлагат неочаквани решения, вместо да повтарят вече известни теми.
"Партиите, които са "за" статуквото, говорят за сигурност, тези, които са за промяна, говорят за промяна, млади хора. Това е отваряне на отворена врата. Тези слогани, за да имат смисъл, трябва да ти кажат нещо, което не очакваш да чуеш. Много е важно посланията да са неочаквани и да носят изненада", каза доц. Лозанов в ефира на Bulgaria ON AIR.
Друг важен аспект, на който акцентираха експертите, е значението на визуализацията и личностната идентификация в политическите кампании. Според доц. Кардашевска, в днешно време лидерите на партиите разчитат основно на личностната си идентичност, а не на програми.
Доц. Лозанов отбеляза, че това е част от по-широкия проблем в българската политика, където идеите и политиките остават неразбрани или недостъпни за масовия избирател.
"Съществува значителна дистанция между политиците и обществото, и това допринася за ниската избирателна активност", обясни той.
Гледайте целия разговор във видеото.