fallback

Социалните мрежи лесно подхлъзват разочарованите и младите избиратели

Все повече партии печелят вот чрез TikTok, заявиха Жюстин Томс и Христиан Даскалов

11.06.2024 | 11:27 Автор: Елеонора Танева

"Социалните мрежи раждат лидери. Какви са те, може да се говори много. Тенденцията е ясна - популистки и лесни послания. Преди TikTok беше за младото поколение до 25 г., в последните години го използваха доста и в България. На тези избори стана ясно, че тази социална мрежа се ползва и от голяма част от разочарованото поколение 45+, които искат промяна, лесно се подхлъзват по хубави обещания", коментира експертът по онлайн медии Жюстин Томс в студиото на "България сутрин". 

Според нея социалните мрежи се използват за политическо съдържание, изпълнено с послания, реч на омразата, обещания.

"Събират финансиране чрез различни платформи, през което засилват своето присъствие. При тази ниска избирателна активност не е толкова трудно - въпросната изненадваща партия ("Величие" - бел. ред.) е част от този феномен, за да влезе", заяви Жюстин Томс.

В ефира на Bulgaria ON AIR експертът по киберсигурност Христиан Даскалов подчерта, че социалните мрежи като TikTok създават аудитория, която е постоянна.

"Последователите са стабилна аудитория, за която всяка ефирна телевизия ще се радва да има - създават се балони и хората не си говорят с никого освен с техните балони в интернет. TikTok служи обаче и за разпространение на информация и знания - наш бял хакер с близо 100 000 последователи разпространява основите за киберхигиена", даде пример Даскалов.

Той посочи, че има европейско законодателство, което регулира политическата реклама, но 66% от нея не се етикетира като такава.

"От 3 политически публикации само една е етикетирана и е минала филтър, за да се провери дали е коректна. Това е доста работа, която не усещаме психологически, че се извършва върху нас от добре организирани интернет политически кампании", добави експертът по киберсигурност.

Даскалов уточни, че социалните платформи не блокират фалшиви профили, защото чрез тях също се разпространява платено съдържание. 

"Meta има 250 млн. активни потребители на дневна база. Няма друга медия в света с такава аудитория", каза още той.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
fallback