Часове до начало на предизборната кампания у нас. От полунощ в рамките на един месец политическите формации ще се борят за гласовете на избирателите. Изборите са 2 в 1 - ще гласуваме за национален и за европейски парламент.
Според пиар експерта Максим Бехар политиците няма да успеят да привлекат вниманието към себе си за този един месец.
"Никой няма да предложи нещо ново. Предизборната кампания започна преди месец и половина-два и само с негативна експозиция. Не виждаме разумна и логична икономическа програма. Има два казуса - политически, не очаквам да има промени, и какво ще се случи с бизнеса", каза Бехар в "България сутрин".
Събеседникът му, пиар експертът Даниел Киряков, смята, че много от посланията, стигащи до хората, вече са изтъркани.
"За две години и половина това са шести избори, плюс европейските сега, нивото на езика е изключително ниско. Постоянното противоборство на публичното поле обезверява избирателите", посочи Киряков пред Bulgaria ON AIR и напомни, че е важно избирателите да отидат до урните и да гласуват.
По думите на Бехар през следващите 30 дни "ще се наслушаме на много обещания", но е важно как ще контролираме тяхното изпълнение.
"От години пледирам да има възможност за електронен контрол. Едно от променените неща са социалните медии. Така хората могат да контролират тези, за които гласуват", подчерта пиар експертът.
Киряков вижда и обезценяване на думите, като даде пример с "легенда" и "възраждане", които са се изтъркали и са загубили заряда си.
"Апелите, които се съдържат в имената на партиите, нищо не означават. Важно е избирателите да гласуват. Липсва харизмата на лидерите. Виждаме намръщени и безлични хора", анализира още Бехар.
Според него срещите на политиците с избирателите са важни: "Кампанията, като политически похват, не е спирала. Усещането за неосъществена справедливост и нереализирана такава през последните години се наслоява в голяма степен".
Бехар заключи, че по отношение на външната политика трябва по-силно да се чува гласът на България в ЕС.
Гледайте целия разговор във видеото.