Модерна, бърза и удобна железница е цел, която отдавна държавата си поставя. Процесът върви, но пътниците са с усещането, че това става твърде бавно.
"Състоянието на "Българските държавни железници" в началото на мандата на служебния кабинет беше изключително тежко положение. Това, което заварихме, беше в критично положение - изпълнение на графика под 75%, постоянен недостиг на вагони и локомотиви. Поетапната намеса от наша страна, в посока подобряване на услугата, подобри това. В рамките на 5 месеца стигнахме до почти 95% изпълнение на графика през януари и февруари", заяви ресорният зам.-министър на транспорта Красимир Папукчийски в предаването "Директно".
Пред Bulgaria ON AIR той заяви, че са си поставили 100% изпълнение на графика. "Наследството не е добро, но последните няколко месеца и усилията ни ще дадат резултат", посочи зам.-министър Папукчийски.
Железопътният транспорт е транспортът на бъдещето, смята гостът и посочи предимствата: "Той е безопасен, сигурен и зелен. Железопътният сектор върви към зелената сделка. Той ще се наложи като най-екологичния транспорт, най-безопасния и най-сигурния."
В студиото той заяви, че одобрените инвестиции за следващия програмен период са почти 1,6 млрд. евро. "Нашата средна скорост ще бъде 145 км в участъка между София и Бургас. По Плана за възстановяване и устойчивост, който е в процес на изпълнение, държавата ни е кандидатствала по няколко проекта. Един от тях е доставка на нов подвижен железопътен състав, като са предвидени доставка на 25 електромотрисни влака, 20 пуш-пул влака и 7 двуетажни", обяви Папукчийски.
Приключват проекти за рехабилитация на отсечката Русе - Каспичан. Заложен е и проект за система за контрол на влаковия трафик на много високо ниво, обобщи гостът.
Гледайте целия разговор във видеото.