Азия и Близкият изток са най-атрактивните дестинации за авиационната индустрия и операторите по наземно обслужване на летищата. Това заяви в предаването Investbook Пер Утнегард, президент и главен изпълнителен директор на Swissport International. Според него пазарът в Близкия изток има своите предизвикателства, поради различната култура, но като международна компания, Swissport International умее да се адаптира.
Утнегард коментира още, че въпреки, че компанията, която управлява не е малка, тя притежава само 5% пазарен дял. Това е доказателство, че този пазар е силно фрагментиран, по негови думи, и секторът върви по пътя на консолидациите.
На въпросът дали карго дейността заема най-голяма част от приходите на компанията, Утнегард заяви, че в момента каргото съставлява само 20% от техния оборот, а останалите 80 % са от наземното опериране. " Каргото като цяло е по-доходоносно, когато икономиките се възстановяват и търгуват успешно. Когато обаче има стагнация то е не толкова добър приход", заяви, Утнегард.
За България, президентът на Swissport International, каза, че страната ни има конкурентни предимства в лицето на добре образованите кадри и гостоприемството.
Чуйте цялото интервю на Пер Утнегард.