Как се превозват болни, когато в цял окръг има само един дежурен екип на Спешната помощ? Случаят е точно такъв в Етрополе, където разполагат само с две линейки и няколко души, които си поделят смените.
Сред тях е и шофьорът Милчо Маринов например, който кара 12-часова смени:
"Случва се по 300-400 км. на дежурство, а линейките са стари, но се поддържат. Караме ги в реномиран сервиз. Най-тежко е, когато се наложи да карат пациент до София, тъй като минават 3 часа на път", обясни пред камерата на Bulgaria ON AIR Милчо.
През това време пък в Етрополе няма друг дежурен екип. При сигнал се вика от съседни населени места. При две повиквания едновременно дежурният лекар преценява кой е по-спешен, за да се отзоват първо там. През това време от координационния център предупреждават за забавянето близките на другия болен, който остава да чака.
Едната от двете линейки в Етрополе е на повече от 10 години и е навъртяла близо 300 000 километра.
Преди година и половина екипите пък са имали и паник бутон – специални устройства, които всеки от медицинския персонал е имал в джоба си. Устройствата обаче са били взети, защото в МВР се сменя фирмата, която отговаря за сигурността.
По тази причина спешните медици се спасяват сами – поставили си директния телефон на районната полиция на бързо набиране, за да реагират бързо при нужда. Междувременно охрана през нощта в спешния център няма. Камерите не се наблюдават от дежурен, а единствено служат за доказателство, ако се наложи такова.
Още - в репортажа на Даниела Пехливанова и оператора Цветан Колев.