БДЖ взима локомотиви и вагони под наем, за да спаси графика от чужбина. По този начин се цели по-качествена услуга и удовлетворение за клиента.
19 хиляди минути е закъснението на пътническите влакове у нас от началото на годината. Основната причина е липсата на локомотиви и вагони, които да обслужват поставения график.
"Ние сме в недостиг на подвижен състав, така че да изпълняваме на 100% графика за движение, какъвто и ресурс да хвърлим за ремонт на локомотиви, това не е магическа пръчка. Единствения вариант е да наемем допълнителен подвижен състав", обясни пред Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на БДЖ Григори Григоров.
Срещу 2 милиона лева от БДЖ смятат да наемат 20 локомотива и 50 вагона.
"Финансовото състояние е следното, 350 милиона приходи, 40 милиона е капиталовия разход, 100 милиона са оперативните разходи, основен кредитор е НКЖИ, печалбата е положителна", сподели Никола Василев.
Максимална удовлетвореност за клиента, подмяна и ремонт на подвижния състав и подобряване на условията на труд на работещите в железниците са трите опорни точки, върху, които новото ръководство обещава да се съсредоточи.
Електронизиране на системата за издаване на билети и подобряване на комуникацията между различните звена, това още обещаха от дружеството. Категорични са, линии и маршрути няма да се закриват, а нови влакове ще има евентуално след 5 години.
Експресният план е до 2024 година, когато договорът на БДЖ Пътнически превози с държават.