КЗП хвана телеком с нелоялни практики

Оператор отправял предложение за сключване на договор от разстояние.

02.10.2012 | 12:14
КЗП хвана телеком с нелоялни практики
КЗП хвана телеком с нелоялни практики

Един от телекомите в България прилага нелоялни търговски практики при предлагане на договори от разстояние, установи Комисията за защита на потребителите. Името на нарушителя обаче не се съобщава.

Сред засечените схеми е оператор да се обажда на абонат и да отправя предложение за сключване на договор от разстояние. Въпреки направения отказ от страна на клиента, се оказва, че контракт все пак съществува. Когато потребителят подаде възражение, получава от отговор, че е налице сделка от разстояние, вследствие на която са влезли в сила условията по договора и в случай на отказ, потребителят ще дължи сума в размер на оставащите месечни такси поради предсрочното му погасяване.

При проверка от страна на Комисията и изискване на запис на проведения телефонен разговор, в който търговецът настоява, че е получил съгласието на абоната за сключване на договора от разстояние, телекомът представя становище с твърдението, че няма валидно сключен договор и че той е отразен в системата му поради "техническа грешка".

Друга нелоялна практика е да отправя по телефона предложения към потребители от третата възраст, като се възползва от тяхната неосведоменост.

От жалбите на потребителите става ясно, че оператор се обажда на абонатите под претекст да разбере дали и в бъдеще възнамеряват да ползват услугите на доставчика, но същевременно им отправят оферта за нов договор. Повечето от тях не знаят, че може да се сключи договор от разстояние и именно заради това дават съгласието си, като държат да имат информацията в писмен вид, защото считат, че едва след като я получат и положат подписа си, договорът ще бъде сключен. Операторът уверява, че в рамките на 5 работни дни след провеждането му ще бъде изпратена писмена информация с условията на договора, обясниха още от КЗП.