fallback

Уседналостта при първокласниците остава, категоричен е Вълчев

Все пак дали има дискриминация, ще решава ресорната комисия

06.06.2018 | 16:57 Автор: Василена Василева

Принципът за уседналост за записване в училище няма да бъде премахнат, даде да се разбере просветният министър Красимир Вълчев. Според него той е постигнал целта си да се пресекат злоупотребите с адресни регистрации в последния момент, съобщава Dnes.bg

"Да, той създава неравнопоставеност, но в другия случай имаме другата неравнопоставеност – хора, които са от години в района, който е прилежащ на училището, няма да могат да запишат децата си заради такива, които в последния момент са си направили адресни регистрации", посочи министърът пред журналисти.

Все пак дали има дискриминация, ще решава ресорната комисия. Вълчев уточни, че за следващата учебна година ще има промени, но те по-скоро ще бъдат "фини настройки" в системата, отколкото изцяло да бъде променяна концепцията.

Принципът на близост ще бъде запазен, но според него при всички случаи има нужда от прецизиране на районите. Вълчев даде пример, че в три училища в София има неприети деца, които живеят повече от три години в този район, като те са най-много в 73-то училище. Причината била в неравномерното разпределение на училищната мрежа и в по-малкия брой паралелки.

По думите му в Бургас, Пловдив и Варна над 90% от децата са записани в училище по първо желание. "В София нямаме такава информационна система, но първоначалните ни данни показват, че 70% децата са приети в най-близкото училище", съобщи той.

Резултатът от матурите след 7 клас по математика са малко по-високи от миналата година, а по български език – малко по-ниски, каза Вълчев, като допълни, че това са нормални колебания. Те ще бъдат обобщени от представители на МОН днес.

Според министъра първата година от съвместна работа на институците по обхващането и задържането на децата в училище е дала добри резултати и предизвикателството е този механизъм да стане устойчив.

В навечерието на следващата учебна година усилията за това отново ще бъдат мобилизирани. По думите му основните причини, поради които децата не са в образователната система или я напускат, са културни – липса на отношение към образованието в семейството.

 

 

fallback
Още от България
fallback