Не само правителството, но и депутатите единодушно застанаха зад българските превозвачи, които скочиха срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда в момента в ЕС.
Заради новите изисквания тираджиите обявиха протест на 16 и 17 май, когато в София ще са европейските лидери за срещата за Западните Балкани.
Транспортният бранш е против изискванията шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел, промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Заради всичко това депутатите излязоха с решение, внесено от всички парламентарни групи – ГЕРБ, БСП, ДПС, ОП, "Воля", с която задължават кабинета да излезе с категорична позиция в защита на българските превозвачи.
Според народните избраници законодателният пакет за мобилност на ЕК представлява пряка заплаха от фалит на стотици български превозвачи.
Голяма част от малките и средните предприятия ще бъдат изтласкани и пазарът ще бъде резервиран само за големи и крупни превозвачи, мотивират се депутатите.
Според тях задължението шофьорите да нощуват извън камионите си ще им коства допълнителни разходи за хотели ще ги принуди да изоставят тогава, за който са лично отговорни.
Изискването пък да се връщат у дома за почивка ще натовари фирмите с допълнителни разходи за транспорт на шофьорите.
Новите изисквания ще натоварят толкова много превозвачите, че те не биха могли да поемат разходите.
190 000 българи са заплашени да загубят работа си, а изискванията, заложени в пакета за мобилност, не отчитат спецификите на транспортния сектор, разделят страните в ЕС и са грубо нарушение на правилата на ЕС за свободно движение на хора, стоки и услуги, пише още в решението на Народното събрание.