Съюзът на превозвачите в България готви мащабен протест в столицата на 16 май.
Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите, съобщи БНР.
Според превозвачите новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.
И още едно изискване - промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.
Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота - курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.
В момента средната печалба в бранша е 5%.
Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.