fallback

Скандална диплянка предпазва шестгодишни от СПИН

От столичната здравна инспекция засега не могат да кажат колко е струвала "Приключенията на Кънчо", която предизвика фурор във Facebook.

06.03.2012 | 15:38

Столичната здравна инспекция е похарчила неизвестна, но поне четирицифрена сума, за да отпечата диплянка за полово предаваните болести, видимо предназначена за деца между четири и осем години.

Наречена "Приключенията на Кънчо", диплянката се разпространява в болнични заведения и на други обществени места. Главният герой Кънчо е анимиран мъжки полов орган. Стилистиката и изразните средства обаче са като за деца в предучилищна възраст: "Известен щурмовак съм аз, / изпълнен съм с енергия и страст", "Налага ми се често / да се предпазвам вещо", "Как лесно ми върви / и как добре ми той стои" и прочие римувани откровения на Кънчо, които видимо трябва да осветлят тийнейджърите за ползите от употребата на презервативи. "И накрая запомни: / с дрешка винаги бъди, / щом любов ще правиш ти", е поучителният финал. От два дни диплянката е абсолютен хит във Facebook и други социални мрежи.

Диплянката е изработена от софийското издателство "Мейкър Артс", собственост на Борис Павлов и Ваня Константинова. Bulgaria On Air се свърза с Павлов, който е и управител на компанията. Той обаче увери, че проектът не е техен, а на РИОКОЗ. "Това е нов и осъвременен вариант на старата диплянка", заяви Павлов, според когото "Мейкър Артс" били отговорни единствено за отпечатването. Той обаче отказа да съобщи цената. "Мейкър Артс" е изпълнител на почти всички печатни материали на Столичната регионална здравна инспекция в последно време, като Павлов твърди, че те са били възлагани чрез обществени поръчки.

В  регистъра на обществените поръчки има два проведени конкурса, които тематично биха могли да обхващат учудващата диплянка.

Единият е за “Отпечатване и доставка на дипляни, листовки, плакати и брошури" за нуждите на Националния център за опазване на общественото здраве, към който са регионалните здравни инспекции. Поръчката е на стойност 85 000 лева без ДДС и е възложена през октомври 2008 на две компании – русенската "Дунав Прес" (80 000 лева) и казанлъшката "Лукс Принт" (5 000 лева).

Втората е за "Организиране на информационна образователна кампания, за рисковите за здравето на детето фактори..." в съответствие с Конвенцията на ООН за правата на детето. Нейната стойност е 58 200 лева без ДДС, а победител в конкурса е рекламна агенция "Публисис" на Николай Неделчев. Възможно е "Мейкър Артс" да е подизпълнител по едната от двете поръчки.

От пресаташето на столичната здравна инспекция Таня Сотирова научихме единствено, че диплянката е "стара" и че само публикуването й във Facebook е причина за разгорелия се интерес. От ведомството обещаха да отговорят в сряда, 7 март, чий е проектът и по какъв начин е избран изпълнителят.

fallback
Още от България
fallback