fallback

Започва реконструкцията на линията Пловдив - Свиленград

През 2014 влаковете вече ще вземат разстоянието за по-малко от час.

19.01.2012 | 13:20

Започва реконструкция и електрификация на железопътния участък между Димитровград и гръцката граница. Трите фирми, които ще я изпълняват, подписаха днес договори с Национална компания „Железопътна инфраструктура (НКЖИ) в присъствието на транспортния министър Ивайло Московски.Отсечката между Димитровград и Харманли е поверена на гръцката компания „Терна“, която е предложила цена от 136 млн. лева без ДДС.Софийското сдружение  „Железопътна инфраструктура 2011” ще ремонтира участъка Харманли – Свиленград – гръцка граница, одобрената цена е 116.5 млн. лева.По проекта ще бъдат изградени нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград, като и ще бъде разширена съществуващата в Димитровград от компанията „Старт инженеринг” АД (на цена 20.35 млн. лева без ДДС). Трите етапа на проекта трябва да бъдат завършени до 2013 година.Реконструкцията на линията трябваше да бъде завършена с пари по програма ИСПА. Впоследствие Европейската комисия реши участъкът да бъде финансиран по оперативна програма "Транспорт". Правителството наскоро отпусна на НКЖИ допълнителна безвъзмездна помощ за него от 281 млн. лева.Транспортният министър заяви, че железопътният участък е изключително важен не само за България, а и за региона, с оглед на това, че през 2014 година трябва да бъде пуснат тунела под Босфора.

Договорените средства с Брюксел по ОП "Транспорт" вече са над 2.7 млрд. лева, отчете още Ивайло Московски.В края на миналата година започнаха тестовете на системите за достигане на скорости от 160 км/ч по друг участък от ключовата жп линия: Крумово – Първомай. До 2014 се очаква обновяването на линията от Пловдив до гръцката и турската граница да бъде завършено и разстоянието да се взима за около час. 

fallback
Още от България
fallback