Според министерството на транспорта, работниците на голяма част от тези 59 влака, които спряха движение не подкрепят стачката, но са били принудени да спрат работа заради необслужване на курса по трасето.
От ведомството на Ивайло Московски са изчислили, че под 50% от влаковете не изпълняват маршрута си, като 29 са по вина на превозните бригади и 30 по вина на ръководител движение, които са се включили в стачката.
Според ръководството на БДЖ, в Национална компания "Железопътна инфраструктура" от 13 хиляди служители са заявили, че стачкуват едва 563, като само 61 души от тях са свързани с движението на влаковете. Това представлява под четири процента от общия брой служители.
По-рано през деня пък от синдикатите изнесоха информацията, че спрените влакове са два пъти повече – 110, отколкото обявиха шефовете на железниците. Според тях oт общо 13 000 железничари, малко над 7 000 са заявили, че ще протестират.
Стачката продължила от 8 сутринта до 16 часа следобед предизвика хаос и опашки в по-големите гари в страната. Забавени бяха и няколко международни влака, въпреки молбата на синдикатите да бъдат пропуснати.
Протестите продължават и утре сутринта.
Работниците в железниците стачкуват заради съкращението на 2000 души от персонала. Същевременно ръководството на БДЖ обяви стачката за незаконна, но въпреки това няма да преследва или уволнява участващите в нея.
От министерството на транспорта и далекосъобщенията са категорични, че съкращенията са необходими за да може компанията да получи кредит, с който да бъде заздравена и да избегне фалит.