Изпълнението на планираните реформи в БДЖ, които включват съкращения на персонал, спиране на влакове от движение, продажба на скрап и др., е животоспасяващо за компанията. Това заяви в сутрешния новинарски блок на Bulgaria ON AIR председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. В противен случай - дружеството ще премие в реален фалит.
Сред причините, които налагат ускоряване на прилагането на реформите, е забавянето на икономическия ръст в Европа и вероятността за негативно влияние върху българската икономика. Друга причина е ръстът на секторната инфлация, изразена в повишаване на цени на горива, ставки, електричество и др.
Съкращаването на 2000 служителя от българските железници ще осигури 24 млн. лева за дружеството и ще увеличи производителността на труда, подчерта Владимир Владимиров, а „БДЖ е на последно място по производителност на труда в Европа“.
Спирането на 150 влака има за цел да бъдат спестени по 20 млн. лева на година. „Така за срок от 7 години ще бъдат изплатени 140 млн. лева към банките –кредитори, с което дружеството ще бъде изведено от състоянието на неплатежоспособност,“ съобщи председателят на Съвета на директорите в БДЖ. Той сподели, че съкращенията ще бъдат направени по списък от длъжности, които нямат пълна заетост в рамките на 8 часов работен ден.
„На тези служители ще им бъде направено предложение да напуснат доброволно срещу 6 брутни възнаграждения. Ако предложението не бъде прието, ще се премине към процедура по масови съкращения, при които съкратените ще получат по едно брутно възнаграждение,“ заяви Владимиров.
Увеличението на цените на билетите с 9 % на пътническите превози и с 15 % на търговските, има за цел да осигури други между 2 и 2.5 млн. лева приходи в хазната на държавната компания.
Председателят на Съвета на директорите на БДЖ сподели още, че с прилагането на реформите в компанията от началото на годината са осигурени 7 млн. лева приходи. С ускоряването на прилагането на мерките приходите са се увеличили с почти 4 млн. лв. за 20 дни, а до края на годината се очакват още 7 млн. Общите задължение на компанията възлизат на 770 млн. лева. Владимир Владимиров подчерта още, че за момента конкретен инвеститорски интерес към обявеното за приватизация дружество БДЖ „Товарни превози“ няма. Но консултантски компании проучват състоянието на компанията.