БДЖ се намира в технически фалит, обявиха официално от ръководството на жп превозвача на специална пресконференция на тема „Реформите в БДЖ”.
От управлението на държавната железница планират да спрат от движение 150 влака. Целта е намаляване на разходите с 22 млн. лв. на година. Сред другите реформи са увеличаване на цените на билетите и съкращаване на персонал.
На пресконференцията днес стана ясно, че няма да бъдат закривани линии, а ще бъде оптимизиран графикът на движение по губещите направления. Всички мерки целят да прекратят трупането на загуби и задължения.
Цената на билетите за влак ще бъде увеличена средно с 9% от началото на декември.
Друга мярка е съкращаването на около 2000 служителя на железниците, на които ще бъде предложено споразумение за изплащане на 6 брутни заплати накуп. Избраните за съкращаване служители ще имат правото на избор дали да приемат споразумението.
Ръководството призна, че ефективността на държавните железници е най-ниската в Европа. За последните 5 години БДЖ е загубило 3 млн. пътника. Спрямо автобусния превоз цените на билетите за влак са с около с 25% по-ниски в една посока и с около 40% в двете. Качеството на услугата обаче, остава незадоволително.