fallback

Рекламен гаф на голяма верига скандализира потребители

От етикети с пейзаж на църквата в Санторини бяха премахнати кръстовете

04.09.2017 | 21:30 Автор: Мария Аладжова

Рекламна кампания на голяма търговска верига разбуни социалните мрежи. Причината - за да промотира седмица на гръцката кухня, тя използвала кадри на християнски църкви, но премахнала кръстовете. Атина реагира светкавично и обяви, че е скандализирана. 

Скандалът се разрази, когато потребител от Белгия си купил продукт от магазин на търговската верига, на етикета на който имало кадър от Санторини. Вместо добре познатия пейзаж обаче, на етикета личали църкви, но без християнския символ - кръста. 

Продукти от тази серия, промотиращи седмица на гръцката кухня, се появиха и в София, и в цяла Европа. От компанията увериха с официално съобщение, че офисът в България не участва в изготвянето на рекламната кампания.

Но дори и от централата в Германия залагат на "уважението към религиозните и други аспекти на мултикултурното глобално общество". 

Според рекламни експерти гафът с изтритите кръстове е не на корпорацията като цяло, колкото на отделни мениджъри в нея. 

В Чехия министърът на земеделието призова хората да бойкотират продуктите на търговската верига именно заради рекламната кампания. 

В социалните мрежи пък се появиха множество карикатури, свързани с логото на компанията. 

А други потребители в социалните мрежи отбелязват, че в седмицата на арабската кухня, не бяха премахнати минарета и друг символи, характеризиращи мюсюлманския свят. 

fallback
Още от България
fallback