140 литра вода за чаша кафе

Според Световния фонд на дивата природа хората отдавна са превишили капацитета на планетата Земя и ще им е необходима още една.

13.10.2011 | 18:54
140 литра вода за чаша кафе
140 литра вода за чаша кафе

Огромни количества вода отиват за производството на много продукти. Индексът на живата природа е намалял с 30 на сто, като в слаборазвитите страни неговият спад е близо 60 процента. Това заяви на конференцията „Производители в действие“ Матю Уилкинсън, директор „Корпоративни отношения“ в Световния фонд на дивата природа WWF. По данни на организацията 71 държави имат сериозни проблеми с водните ресурси.
Така например за производството на една чаша кафе се изразходват около 140 литра вода, а за производството на чаша чай 30 литра. Според Световния фонд на дивата природа хората отдавна са превишили капацитета на планетата Земя и ще им е необходима още една. 
 „Компаниите се стремят към различни неща, водещи сред които е печалбата – заяви Матю Уилкънсън, директор в WWF . - Фирмите се опитват да бъдат стабилни и да останат на пазара, колкото е възможно по-дълго. Те имат достъп до ресурси. В същото време за производството на единица продукция се изразходват много ресурси. Пример за това е соята. Според мен компаниите, които се стремят да бъдат печеливши, трябва да имат предвид, че е важно да опазват околната среда, да не прахосват ресурси“. 
В същото време изчисленията сочат, че производството на храни трябва да нарасне с 70 на сто през следващите години, за да се покрият потребностите на нарастващото население. Водата покрива 70 процента от повърхността но Земята, но едва три процента от нея става за пиене. България е сред страните, в които водата е с добри питейни качества.
 „България има хубава природа и вие сте заинтересовани да я запазите – подчерта Матю Уилкънсън, директор в WWF.- От контактите, които има нашата организация с български производители и търговци на дребно, става ясно, че те имат осъзнат стремеж да бъде запазена природата“.
По-различна логика следват производителите на палмово масло например, които унищожават гори, за да изградят плантации за продукта. Неговото търсене значително се е увеличило в световен мащаб.