fallback

25 нови електрически мотриси може да загуби БДЖ

Причината е, държавните железници не са плащали главницата в размер на 156 млн. евро по заема от германската банка KfW.

07.10.2011 | 16:53

БДЖ може да загуби 25 от новите електрически мотриси, тъй като германската компания, от която са закупени си ги иска обратно. Причината е, държавните железници не са плащали главницата в размер на 156 млн. евро по заема от германската банка KfW, изтеглен през 2007 г., съобщи днес пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.През 2003 г. ръководството на Българските държавни железници закупува 50 нови влака. До 2017 г. те трябва да бъдат изплатени. Заради тежкото си финансово състояние обаче преди четири години железниците спират да изплащат главниците по заема от бaнка KfW и покриват само лихвите. Железницата успява да закупи едва 25 бройки от мотрисите Siemens. Затова сега германската банка, с чиито пари е направена покупката си иска обратно влаковете. Мотрисите няма да бъдат спирани от движение на този етап, а министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че в момента се водят проговори с немската страна. Преговорите между синдикатите и ръководството на железниците ще продължат и през следващата седмица. Причината за това е, че все още няма постигнато съгласие за клаузите в новия колективен трудов договор. Председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Розен Зарков, заяви, че железничарите запазват стачна готовност. Все още няма яснота дали ще се закриват непечеливши линии. Продължават да се правят анализи, като от транспортното министерство са категорични, че няма да се оставят населени места без транспорт. Министър Московски заяви, че подготовката за приватизация на "Товарни превози" няма да спре. Междувременно стана ясно, че Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол е обявила процедура за продажбата на 100% от "БДЖ - товарни превози".

fallback
Още от България
fallback