Коучингът е вид директна подкрепа при вземане на решения, реализацията на цели и постигането на бизнес резултати. Експерти оценяват, че възвращаемостта от инвестицията е около седем пъти. Обемът на коучинг индустрията надхвърля 1.5 млрд. евро годишно, сочат данни на Harvard Business Review.„Коучинг услугата има пряк ефект върху взимането на решенията на бизнесмените, на управителите и на мениджърите и постигането на целите – сподели Петър Горялов в сутрешния новинарски блок на телевизия Bulgaria ON AIR. - Затова е нужно да бъде качествена услуга. В България в момента са правят първите стъпки в тази индустрия.“Предизвикателството е на две нива – от една страната, мениджърите постигат резултати на значително по- високо ниво, а от друга страна - тези резултати повишават увереността на ръководните кадри, отбеляза още Петър Горялов. Предимствата са, че услугата може да бъде прилагана по различен начин. Или като външна услуга, или вътре в самата организация. „Третият начин е мениджърите сами да работят с коучинг подход, като задават въпроси, търсят обратна връзка, подкрепят хората по пътя за постигане на организационните цели,“ сподели на свой ред Ирина Горялова. По нейните думи по- високата стойност в бизнес резултатите се постига чрез личното ангажиране с процеса на постигане на организационните цели.