fallback

Лошата реклама реже 80 млн. евро от приходите в туризма

Българинът няма информация за това кои са атрактивните места за почивка у нас, смята директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

27.07.2011 | 17:21

Около 80 млн. евро са очакваните загуби в туризма заради лошата реклама на страната, заяви директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. Според него всичко, което се случва с туризма у нас е катастрофа. „Няма как да се прави качествена реклама на културен туризъм без да се знае кой е собственикът на туристическите атракции и без той да бъде заинтересован от това да прави реклама на тази собственост,“ коментира пред Bulgaria on air Румен Драганов.Българинът няма информация за това кои са атрактивните места за почивка у нас. В чужбина туристът е ухажван по всякакъв начин, за да бъде привлечен да се върне отново. В България ситуацията е по- различна.  По никакъв начин не се рекламират  автентичните места  за културен туризъм у нас и затова българинът  предпочита да почива в чужбина.Основните проблеми на културния туризъм са свързани със самото му осмисляне, в основата на което стоят туристическите атракции, публично държавна и публично общинска собственост, сподели директорът на Института за анализи и оценки в туризма. Той сподели, че „неправителственият сектор отдавна се бори за това, да има дефиниция в Закона по туризма на термина туристическа атракция, публична собственост и съответно да има регистър и мениджмънт на туристическите атракции.“Позицията на заместник - министъра на културата Тодор Чобанов е, че културна икономика се развива успешно. „Културата произвежда продукти, които се консумират и има реална културна икономика- дали ще я наричаме креативна индустрия или културна икономика, има такава, и в България този сектор е в подем,“ категоричен е заместник-културният министър.България е страна с голям културен потенциал, който трябва да бъде използван. Така ще се открият нови работни места и в икономиката и ще дойдат свежи инвестиции. Страната ни може да бъде изключителен конкурент за културен туризъм, защото  имаме уникално културно наследство. Ние просто трябва да го познаваме и да умеем да го поддържаме.   

fallback
Още от България
fallback