Лошата реклама реже 80 млн. евро от приходите в туризма

Българинът няма информация за това кои са атрактивните места за почивка у нас, смята директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

27.07.2011 | 17:21
Лошата реклама реже 80 млн. евро от приходите в туризма

Около 80 млн. евро са очакваните загуби в туризма заради лошата реклама на страната, заяви директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. Според него всичко, което се случва с туризма у нас е катастрофа.
„Няма как да се прави качествена реклама на културен туризъм без да се знае кой е собственикът на туристическите атракции и без той да бъде заинтересован от това да прави реклама на тази собственост,“ коментира пред Bulgaria on air Румен Драганов.
Българинът няма информация за това кои са атрактивните места за почивка у нас. В чужбина туристът е ухажван по всякакъв начин, за да бъде привлечен да се върне отново. В България ситуацията е по- различна.  По никакъв начин не се рекламират  автентичните места  за културен туризъм у нас и затова българинът  предпочита да почива в чужбина.
Основните проблеми на културния туризъм са свързани със самото му осмисляне, в основата на което стоят туристическите атракции, публично държавна и публично общинска собственост, сподели директорът на Института за анализи и оценки в туризма. Той сподели, че „неправителственият сектор отдавна се бори за това, да има дефиниция в Закона по туризма на термина туристическа атракция, публична собственост и съответно да има регистър и мениджмънт на туристическите атракции.“
Позицията на заместник - министъра на културата Тодор Чобанов е, че културна икономика се развива успешно.
„Културата произвежда продукти, които се консумират и има реална културна икономика- дали ще я наричаме креативна индустрия или културна икономика, има такава, и в България този сектор е в подем,“ категоричен е заместник-културният министър.
България е страна с голям културен потенциал, който трябва да бъде използван. Така ще се открият нови работни места и в икономиката и ще дойдат свежи инвестиции. Страната ни може да бъде изключителен конкурент за културен туризъм, защото  имаме уникално културно наследство. Ние просто трябва да го познаваме и да умеем да го поддържаме.