Жалби за изчезнали вещи от багажа на пътниците за Летище София не са получавани в Европейския потребителски център, заявиха от офиса му в България. Преди два дни евродепутатът Антония Първанова оповести в Брюксел за случаи на изчезнали вещи от багажите на пътниците като обвини служителите на Летище София.
„Не сме получавали жалби срещу летищата – коментира пред журналисти Светослава Банчева от Европейския потребителски център. - Обикновено отговорността за изчезнал багаж или вещи се носи от авиокомпаниите, т.е. при нас се подават жалби срещу авиопревозвача.“
Общите правила при пътуване със самолет са разписани на самолетния билет. Всичките авиокомпании предупреждават пътниците да не носят скъпи вещи в товарния си багаж, а да ги поставят в ръчния.
Светослава Банчева припомни, че в общите условия на повечето авиопревозвачи е описано какви вещи не е разрешено да се носят в багажа.
„И в случай на изчезване на багажа или на тези конкретни вещи, авиокомпанията не обезщетява пътниците, дори и да разполагат с касови бележки,“ допълни още Банчева.
Дейността на Европейския потребителски център е свързана с насочване към съответната институция, която може да вземе отношение по подадено оплакване. Жалбите срещу авиокомпаниите са се увеличили с 30 %, отчитат от Европейския потребителски център. Най-честите са за закъснели или отменени полети или изгубен багаж.