Столична община обсъжда третия метродиаметър

По думите на столичния кмет “вторият метродиаметър се развива много успешно” като над 63 % от строителството вече е изпълнено.

20.06.2011 | 11:23 Редактор: Петко Трухчев
Столична община обсъжда третия метродиаметър

Столична община обсъжда днес четирите варианта за маршрута на третия метродиаметър от софийското метро. Един от тях предлага метрото да минава по бул. “Владимир Вазов”. Ако това се случи, 7 хил. столичани ще се возят повече, тъй като районът е гъсто населен от кварталите: Хаджи Димитър, Редута, Левски и Суха река. Първоначалният план на общината беше метрото да тръгне от кв. Княжево и през центъра да стигне до бул. "Ботевградско шосе".
В случай, че общинарите се вместят в бюджета за третия метродиаметър, маршрутът му ще бъде удължен с още 1 километър. Пътникопотокът, рентабилността и цената ще бъдат основните критерии за избор на вариант за трасето.
В неделя кметът на столицата Йорданка Фандъкова заяви, че за третия метродиаметър все още няма решение и че се разглеждат възможно най-много варианти като целта е да бъдат обхванати максимално повече жители на София. По думите на столичния кмет “вторият метродиаметър се развива много успешно” като над 63 % от строителството вече е изпълнено. “Така че, след 1 година по това време, ние вече ще имаме готова отсечка от Младост до Цариградско шосе,” заяви Фандъкова по време на събитието „Живей активно!”, което се проведе за шеста поредна година на 19 юни. По думите на кмета на столицата следващата есен с втори метродиаметър пътникопотокът на метрото ще се увеличи с 200 хил. души дневно.
И въпреки че, малцина биха заменили колите с велосипеди Столична община продължава със строителството на велоалеи. Наесен стартира поредната отсечка по тези проекти по бул. Гоце Делчев, която е с дължина 2 км. Основният проблем на колоездачите е, че велоалеите са задръстени от паркирани коли.
Йорданка Фандъкова отбеляза, че единственият начин за справяне с проблема е контролът, като това означава по- интензивна работа на паяците. Тя увери, че велоалеите се изграждат по всички правила на проектирането.
Поставените още от царско време трамвайни релси от гара Пионер до гара Подуяне ще бъдат демонтирани, стана още ясно на събитието за здравословен начин на живот в неделя. На тяхно място ще се построи поредната алея за велосипедисти. Тя ще е дълга 7 и половина километра и ще бъде очертана с жълта боя, както всички останали. Над 56 хил. лв. на километър струва на Столична община ограждането на велоалеите с жълта боя.