КЗП разкри временни приемни по Черноморието

В тях туристите могат да подават сигнали и жалби за нередности в хотелите и заведенията за хранене и развлечения, чиито услуги ползват по време на почивката си.

16.06.2011 | 14:42
КЗП разкри временни приемни по Черноморието

Започнаха работа временните приемни на КЗП по Черноморието. Седем допълнителни приемни за активния летен сезон разкри Комисията за защита на потребителите (КЗП). В тях туристите могат да подават сигнали и жалби за нередности в хотелите и заведенията за хранене и развлечения, чиито услуги ползват по време на почивката си.
Наличието на седемте временни и приемни на КЗП дава възможност на представителите на контролния орган да наблюдават и процеса на предлагане на стоки и на услуги и да следят за нарушения на нормативната база. Присъствието на инспекторите респектира хотелиери, ресторантьори и търговци на различни продукти и това намалява опитите за умишлено пренебрегване разпоредбите на законодателството.
Предимствата на временните приемни в морските курорти са полезни и с това, че скъсяват времето за връзка на потребителя с контролния орган при възникнал проблем. Инспекторите оказват съдействие на потребителите за решаването му на място и санкционират търговеца за некоректното му поведение. Приемните са позиционирани в големите градове и курорти по Българското черноморие и ще работят до края на лятото. Разкритите са офиси се намират в к.к. „Албена”, в административна сграда на „Златни пясъци””, във Варна на ул.”Бдин” № 14 А, в  сградата на Община Созопол, в Бургас на ул. „Цар Калоян” №16, в сградата на Община Приморско и в административния ацентър на „Слънчев бряг” Преди дни от комисията обявиха, че ще правят постоянни проверки в заведенията за коректно попълнени менюта с цени и грамажи, за книги за оплаквания както в ресторантите, така и по хотелите, за стриктното водене на регистрите на гостите в местата за настаняване. Съвместно с НАП проверките ще отчитат финансовата коректност на търговците.