Гордостта на кабинетите "Борисов" 1 и 2 - магистралите, скараха депутатите от ГЕРБ и БСП. В близо двучасови дебати народните представители коментираха качеството на пътищата, има ли неравности, хваща ли се морска болест и има ли тоалетни на магистралите.
Върнаха се и години назад с взаимни критики за кабинета на Станишев, Орешарски и Борисов. Това стана по време на дебатите за създаването на временна комисия за установяване на пропуските и нередностите в дейността на АПИ, пише Dnes.bg
Предложението в крайна сметка не бе прието и създаването ѝ бе отхвърлено от мнозинството при гласуването.
Комисията, която трябваше да проучи имало ли е пропуски в изграждането на пътищата, бе предложена от левицата. Повод за това стана и влизането на прокуратурата в Агенция "Пътна инфраструктура", според която са допуснати злоупотреби за над 50 млн. лева при строежа на лот 1 от магистрала "Марица".
Въпреки че дебатите бяха за нередностите при изграждането на пътищата, темата стана повод за остри нападки между мнозинството и опозицията. Шефът на групата на ГЕРБ Цветан Цветанов заяви, че неудобните участъци по магистрала "Тракия" са строени от кабинета "Станишев":
"Вие построихте 80 км. на три пъти по-високи цени, а ГЕРБ са изградили инфраструктура от 300 км., която гарантира безопасност при пътуването", настоя Цветанов и се обърна към левицата дали не са забравили "Цанков камък".
Заместникът на Борисов също така настоя, че при ГЕРБ се пускат еврофондовете, а при БСП се спират:
"Пет пъти сте управлявали и пет пъти сте водили държавата към фалит", обвини Цветанов БСП и настоя, че никой не иска левицата да се връща на власт. Той коментира и защо от ГЕРБ са поискали Деница Златева да запази поста си и да продължи работата си по председателството на ЕС:
"Искахме да направим приемственост, защото това е национална кауза. Това е нещо, за което трябва да се обединим, но вашият манталитет е да рушите и вкарвате омраза", обвини Цветанов. Той каза още, че е предвидено при разпределението на комисиите БСП да вземат комисията за председателството, не защото го заслужават, а защото това е демократичният начин.
Лидерът на БСП Корнелия Нинова отвърна на критиките и не се съгласи, че предложението за Златева е приемственост и разбирателство, а отстъпление от предизборните обещания. По думите ѝ е неприемливо преди изборите всички да са един срещу друг, а после - "всички вкупом на софрата".
"Защо искате да унищожите нормалността да има дясно и ляво. Защото усмирихте Патриотите, "Воля" и искате да сложите капан и на БСП, но това няма да се получи. Не защото сме деструктивни, а защото сме принципни", отвърна Нинова и допълни, че не може да подведат своите 1 млн. избиратели.
По повод на спрените еврофондове соцлидерката напомни, че бяха замразени плащания по време на кабинета "Борисов 2". А за петте управления на БСП Нинова отвърна, че Бойко Борисов е управлявал два пъти и два пъти е подал оставка. Основна причина от левицата да поискат създаването на комисия, която да установи нередностите при изграждането на пътищата, е че според тях процедурите са опорочени и се заобикаля законът за обществените поръчки.
От ГЕРБ обаче видяха опит за извличане на политически дивидент и атакуване на силните страни на опонента, тъй като правителствата "Борисов 1" и "Борисов 2" отчитат като най-голям успех именно в изграждането на инфраструктура.
Според тях не трябва да се изземва работата на контролните органи и парламентът не може да излезе с подобно заключение. Не трябва и да се превръща в другарски съд и да търси "под вола теле".
"Няма от какво да се притеснява ГЕРБ, особено в тази сфера. Това може би е един от най-големите успехи", заяви Александър Ненков от ГЕРБ, но уточни, че самото име - комисия за установяване на пропуските и нарушенията в дейността на АПИ, хвърля обвинения към агенцията.
"Няма защо да дублираме работата на прокуратурата. Не трябва да ставаме съд или прокуратура", заключи Неков.
Филип Попов от БСП контрира, че прокуратурата се занимава с престъпления, а в комисията ще се търсят пропуски и нарушения. Бившият транспортен министър Ивайло Московски пък се усъмни, че изобщо има експерти и в ГЕРБ, и в БСП, сред народните представители, които да могат да оценят изграждането на пътищата.
Кирил Добрев от БСП заяви, че няма магистрала, която след изграждането й да не е била затваряна за ремонт след няколко месеца. Той запита риторично и кой е карал по магистралите без да получи "морска болест".