Евтини билети до чужбина пуснаха в продажба автобусните превозвачи. Подобно на нискотарифните самолетни полети, автобусите ще се борят с евтиния ЖП транспорт и сивия сектор. Докато преди 2-3 години автобусите бяха предпочитания транспорт пред железниците, заради по-бързото придвижване, в момента тенденцията се е обърнала, жалват се фирмите от бранша.
Освен намалелият пътникопоток, превозвачите търпят загуби заради рекет от автогарите, оплакват се превозвачите. Те са принудени да плащат наем за престой на всеки кръгъл час – от 10 до 30лв., в зависимост от града и мястото на гарата.
По думите на Георги Милошев, председател на Българската Федерация за пътнически транспорт, “собствеността на автогарите е в частни ръце”. По неговите думи “няма хубав закон за автогарите”. Милошев допълни, че “има ново предложение автобусите, освен на автогарите, да спират и на ЖП гарите”.
Близо 70 % от автобусния превоз е в сивия сектор. Масова практика е шофьорите от по-дребните фирми да не издават билети, особено в маршрутките за по-къси разстояния. Засега цените на билетите няма да поскъпват. Летния сезон, който е обичайно по-силен, ще разкрие сезонни автобусни линии.