Новият министър на транспорта положи клетва

Ивайло Московски получи 105 гласа “за” и положи клетва като министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията

19.05.2011 | 14:19
Новият министър на транспорта положи клетва
Новият министър на транспорта положи клетва

Парламентът гласува днес назначението на новия транспортен министър Ивайло Московски. Номинацията му беше представена от вицепремиера и финансов министър Симеон Дянков, срещу което възразиха и от дясната, и от лявата опозиция.
Гласуването се проведе след поредните разногласия между депутатите от ГЕРБ и останалите партии. Румен Петков от “Коалиция за България”  обяви, че ще се въздържи, защото ще е в конфликт на интереси.
“С бащата на Московски сме близки другари и съратници и сега рискувам да бъда накърнен от тежки емоционални мотиви, което не би трябвало да бъде водещо при гласуването,” заяви Румен Петков.
Според Иван Костов от “Демократи за силна България” истинската причина за смяната на транспортния министър е пълната неспособност на правителство да осъществи тежките реформи в железниците.
Бившият премиер Сергей Станишев заяви, че министър-председателят бяга от отговорност. “За пореден път министър-председателят бяга от своята отговорност със своите права на министър-председател и когато правим промени в кабинета не се явява, а изпраща вицепремиера Симеон Дянков, който очевидно все повече се вживява в ролята на бъдещ премиер,” каза в парламента Станишев.
Ивайло Московски получи 105 гласа “за” и положи клетва да изпълнява задълженията си, каквито са изискванията на Конституцията. Против гласуваха 42 депутати, а четирима се въздържаха.
В кулоарите на парламента новият транспортен министър заяви, че основна промяна във водената досега политика от транспортното ведомството няма да има. По неговите думи целите са ясно очертани.
Московски подчерта, че размерът на договорените средства по Оперативна програма „Транспорт” е над 54 % или над 1 милиард евро. В същото време реално изплатените средства са около 11 %. Новият транспортен министър отбеляза, че разбира се, това нещо трябва да продължи в същата посока и с бързи темпове.
По темата за концесията на летище София, Ивайло Московски обясни, че дейността трябва да се съгласува с ЕК и Европейската централна банка, която е финансирала изграждането на Терминал 2.
По най-болезнения въпрос – реформите в БДЖ- младият транспортен министър декларира, че ще се следва набелязания план.
“За БДЖ ще се следва набелязаната реформа, разбира се с по- ускорени темпове,” заяви Московски. - “Предстоят да се подпишат споразумения със Световната банка и  да докажем на банката, че инвестициите, които се правят в НКЖИ ще доведат да необходимите индикатори, които са  необходими”.
Ивайло Московски още не е обмислил кой да назначи за  свой заместник. Очаква се това да стане ясно следващата седмица.