Повечето българи оценяват положителнo родния туризъм

Най-голям ръст в предпочитанията на българите - 17 на сто, социолозите отчитат при еко и планинския туризъм.

27.04.2011 | 16:37
Повечето българи оценяват положителнo родния туризъм

Българите все повече предпочитат да пътуват на екскурзии и прекарват ваканциите в родината си. Това показват последните данни на Алфа рисърч.
Социологът Станислав Стоянов подчерта, че интересът към вътрешния туризъм расте. По неговите думи “една голяма част, близо 80 процента от българите,  смятат България за подходяща дестинация за туризъм”.
У нас все още преобладава масовият туризъм - морски и ски. Най-голям ръст в предпочитанията на българите - 17 на сто, социолозите отчитат при еко и планинския туризъм.
Това е добре за страната ни, защото географското й положение е с потенциал и позволява да се наложи като целогодишна туристическа дестинация. Икономическите ползи ще бъдат усетени в цели региони.
Според заместник- председателя на Българската асоциация на туристическите агенции /БАТА/ Благовест Лефтеров с “по- малко средства, могат да се докарат много повече приходи”. Лефтеров подчерта, че бъдещето на България е именно в “минералните води, които изобилстват у нас, и богатото културно наследство, т.е. съчетаването на планина, езеро, река”.
На 10 май Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще започне кампания по популяризирането на вътрешния туризъм у нас. “Това ще бъдат 50-те нови, непознати обекти, които ще бъдат качени в сайта на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и съответно ще бъде изпратена съответно до туристическите информационни центрове в страната, до туроператорите и турагентите,” отбеляза Ива Якимова, експерт в МИЕТ.
Социолозите отчитат и факта, че хората предпочитат да се информират за новостите в туристическия сектор, най- вече, от малкия екран.
“Прави впечатление, че онези канали, които носят по-голяма информация, освен приятели, близки и познати, а именно телевизия,  интернет, листовки, брошури, са каналите, които се ползват, за да се набере информация, особено когато става въпрос за нови, непознати, нетрадиционни места,” отбеляза социологът Станислав Стоянов.
Развитието на целогодишния вътрешен туризъм изисква дългосрочно планиране и политики  на национално ниво. Целта е да се привлекат най- платежоспособните клиенти, които са потребители на този вид услуга.